שר הביטחון: "אנחנו יכולים לתקוף בבירות ובכל מקום"

קובי פינקלר No Comments on שר הביטחון: "אנחנו יכולים לתקוף בבירות ובכל מקום"

שר הביטחון גלנט בתרגיל של ועדת המשק לשעת חירום לתרחיש מלחמה בזירת הצפון: ״עלינו נגד חיזבאללה רמה אחת מתוך עשר שאנחנו יכולים – למטוסי חיל האוויר שטסים כעת בשמי לבנון יש פצצות כבדות יותר עבור מטרות רחוקות יותר"

צילום: דובר צה"ל
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר הביטחון יואב גלנט, כינס היום את ועדת המל״ח (מוכנות לשעת חירום) העליונה, שקיימה תרגיל מוכנות העורף לתרחיש של מלחמה בזירה הצפונית, הכולל אפשרות לקשיים באספקת החשמל והאנרגיה, שינוע מזון ופינוי חולים מורכבים מבתיהם לבתי החולים.

התרגיל, שנקבע מראש כחלק מסדרת תרגילים שהתקיימו בחודשים האחרונים, בוצע בהובלת רשות החירום הלאומית במשרד הביטחון, השתתפו שר התקשורת שלמה קרעי, שר הפנים משה ארבל, שר הבריאות אוריאל בוסו, מנכ״ל משרד הביטחון אלוף (מיל׳) אייל זמיר, ראש רח״ל יורם לרדו, מנכ״ל משרד רה״מ יוסי שלי, נציגי משרדי הממשלה השונים, מפקד פיקוד העורף האלוף רפי מילוא ונציגי ארגוני הביטחון, יו״ר השלטון המקומי חיים ביבס ונציגי הערים הנבחרות.

במהלך הדיון שר הביטחון הדגיש כי בכוונתו לקיים סדרת תרגילים לקידום מוכנות הזירה האזרחית לתרחיש מלחמה בזירה הצפונית, והנחה לגבש תוכנית להקמת מערך הגנה על הנכסים האסטרטגיים של מדינת ישראל.

שר הביטחון גלנט אמר בסיכום התרגיל:

"האירוע מסכם תהליך שקורה בחודשיים האחרונים ופותח הליך עבודה חדש. המלחמה בעזה מתקדמת בצורה מאוד מרשימה, התוכנית הצבאית עובדת ואנחנו שולטים בצפון הרצועה, אנחנו שולטים בח'אן יונס ברמה גבוהה מעל ומתחת לקרקע, ואנחנו נמשיך את הפעולה שלנו למרחב רפיח ולמקומות אחרים״.

״בסופו של עניין, חמאס כארגון צבאי ושלטוני לא יתקיים ברצועת עזה – זו החלטת ממשלה, ומערכת הביטחון תבצע אותה במלואה. הזמן יהיה ממושך, אבל בסופו של עניין התהליך הזה יסתיים מהסיבה הפשוטה שאנחנו לא יכולים לחיות עם מציאות שבה הורגים את הנשים והילדים שלנו, וחוטפים אותם, ואנחנו חיים כאילו עולם כמנהגו נוהג״.

״אנחנו מגיעים לכאן אחרי יממה עצימה בצפון. חיזבאללה עלה חצי קליק – אנחנו עלינו מדרגה אחת, אבל זאת מדרגה אחת מתוך עשר. אנחנו יכולים לתקוף לא ב-20 ק"מ, גם ב-50 ק"מ, וגם בביירות וגם בכל מקום אחר, יש עוד עוצמה חזקה מאוד לצה"ל, מאוד מאוד משמעותית״.

״אנחנו לא רוצים להגיע למצב הזה, אנחנו לא רוצים להיכנס למלחמה, אלא מעוניינים להגיע להסדרה שתחזיר בביטחון את תושבי הצפון לבתיהם תחת תהליך הסכמי. אבל אם לא תהיה ברירה – אנחנו נפעל על מנת להחזיר אותם לייצר להם את הביטחון המתאים, הדבר הזה צריך להיות ברור גם לאויבים שלנו וגם לידידים שלנו, וכמו שמדינת ישראל ומערכת הביטחון וצה"ל הוכיחו בחודשים האחרונים – כשאנחנו אומרים אנחנו מתכוונים״.

״קיימנו סדרה של מפגשים בצפון, גם עם ראשי היישובים בצפון, אנחנו מרכזים היום את החשיבה על המרכיב המרכזי ביותר לקיום של שגרת חיים ותהליכי עבודה -הוא מרכיב האנרגיה. פגיעה באנרגיה, בראייה לאומית, היא פגיעה עצבית, היא לא לפגיעה מקומית״.

״בשביל לנצח במלחמה לא מספיק שיתוף פעולה בין חיל האוויר לצבא היבשה, צריך גם שיתוף פעולה מלא בין כל גופי המשק, בסופו של דבר, ראשי הערים וראשי המועצות הם הגורם הכי משמעותי שפותר לאזרח את הבעיה״.

״אין לנו עניין במלחמה אבל אנחנו חייבים להתכונן. למטוסים שטסים ברגעים אלה מעל שמי לבנון יש מטרות – והם יודעים לשנות את התקיפה ממקום למקום. במקרה של מלחמה המחירים למדינת ישראל הם מחירים כבדים אך הם קטסטרופליים ללבנון ולחיזבאללה. רצוי שננקוט בתובנה הרומאית הישנה שאומרת: ״הרוצה בשלום ייכון למלחמה״.



0 תגובות